Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

Informacja starosty

Test rynku pracy (informacja starosty, opinia starosty) - to procedura, po której Urząd Pracy wydaje dokument potwierdzający, że na lokalnym polskim rynku pracy nie ma kandydatów wśród obywateli Polski lub Unii Europejskiej na dane stanowisko o określonych warunkach pracy. Dokument ten jest wymagany przy uzyskaniu zezwolenia na pracę lub jednolitego zezwolenia na pobyt i pracę, ale istnieją pewne wyjątki

 

Z przeprowadzenia testu rynku pracy zwolnieni są cudzoziemcy, którzy wykonają pracę z listy zawodów, które nie wymagają uzyskania informacji starosty, publikowanej przez wojewodę każdego województwa osobno, a także cudzoziemcy, którzy bezpośrednio przed złożeniem wniosku o zezwolenie na pracę pracowali pełne 3 miesiące u tego samego pracodawcy na tych samych warunkach na podstawie umowy o pracę na oświadczeniu o powierzeniu pracy cudzoziemcowi.